Logopedia
Drodzy Rodzice i Przedszkolaki!
Witam Was bardzo serdecznie na ostatnim spotkaniu!
Kochane Dzieciaki!
Dziękuję Wam za udział w zdalnych zajęciach logopedycznych. Doceniam Waszą pracę. Starałam się dobierać odpowiednie materiały logopedyczne na zajęcia, aby zbudować pozytywne wspomnienia związane z logopedią. Przesyłałam Wam dużo gier i zabaw, które możecie również wykorzystać w wakacje. Specjalne podziękowanie dla Was w formie dyplomu, proszę Rodziców o wydrukowanie załącznika (Dyplom na zakończenie zajęć logopedycznych) i wypełnienie – poprzez wpisanie imienia dziecka.
Drodzy Rodzice!
To Wy jesteście fundamentem efektywnej terapii.
Dziękuję Wam, że wspieraliście dziecko w czasie ćwiczeń logopedycznych, utrwalaliście materiał w domu, interesowaliście się postępami dziecka, a w szczególności spędzaliście aktywnie czas ze swoją pociechą. Bardzo doceniam Państwa wkład w zdalne zajęcia.
Pamiętajcie!
Zaangażowani RODZICE = efektywna terapia!
Dla chętnych przesyłam załącznik (Ćwiczenia logopedyczne w wakacje? Tak!).
Pozdrawiam i życzę wspaniałych wakacji
Wioletta Stępień
Drodzy Rodzice i Przedszkolaki!
Witam Was bardzo serdecznie na kolejnym spotkaniu!
Zapraszam rodziców do zapoznania się ze wskazówkami dla Rodziców i ćwiczeniami dla najmłodszych na temat koncentracji uwagi u dzieci ( Koncentracja …). Dodatkowo przesyłam ćwiczenia na koncentrację i słuchanie ze zrozumieniem oraz kolorowanki – w celu ćwiczenia ręki (Zadania na..).
Pozdrawiam i życzę miłej zabawy.
Wioletta Stępień
Drodzy Rodzice i Przedszkolaki!
Witam Was bardzo serdecznie na kolejnym spotkaniu!
Na początek zachęcam do zapoznania się z załącznikiem„Budowanie relacji z dzieckiem – wskazówki dla Rodziców”(opracowała J. Pieńkowska). Przed nami krótki tydzień, więc przesyłam ćwiczenia logopedyczne „14-dniowe wyzwanie logopedyczne”, (w 7 i 14 dniu proszę zastąpić wyraz „zeszyt” na ćwiczenia z poprzednich spotkań).
Pozdrawiam i życzę miłej zabawy
Wioletta Stępień
Drodzy Rodzice i Przedszkolaki!
Witam Was bardzo serdecznie na kolejnym spotkaniu!
W tym tygodniu obchodzimy DZIEŃ DZIECKA, dlatego proponuję spędzić wspólnie czas w interesujący sposób – na kodowaniu – wspaniała zabawa, która wspiera dziecko w rozwoju. Przesyłam arkusze do kodowania dla dzieci, które wspólnie możecie wykorzystać ciesząc się efektami pracy (załączniki: Babeczki i pączki,Piłka nożna). Jeżeli zainteresuje Państwa temat, to w Internecie jest mnóstwo informacji o kodowaniu dla dzieci, w wolnej chwili proszę przeczytać artykuły na ten temat:
Przypominam, że w wolnych chwilach możecie wykonywać ćwiczenia oddechowe i artykulacyjne, które przesyłałam w poprzednich tygodniach.
Pozdrawiam i życzę miłej zabawy - Wioletta Stępień
Drodzy Rodzice i Przedszkolaki!
Witam Was bardzo serdecznie na kolejnym spotkaniu!
W tym tygodniu obchodzimy Dzień Matki, dlatego zajmiemy się zabawami logopedycznymi o tematyce rodzinnej i będziemy utrwalać wymowę głosek szumiących – SZ, Ż, CZ. DŻ. Dzieci będą usprawniały aparat artykulacyjny, prawidłowo wypowiadały głoski szumiące oraz kształtowały percepcję słuchową, wzrokową i ruchową.
Na początek proponuję ćwiczenia narządów artykulacyjnych na podstawie opowiadania logopedycznego o Panu Języczku (załącznik), a następnie ćwiczenia na Dzień Matki (załącznik) oraz zapraszam do spędzenia czasu z Dzieckiem przy piosenkach o MAMIE :
https://youtu.be/RvHfN-4Va4g Jesteś mamo skarbem mym
https://youtu.be/MeRTMshkHJs Kocham Cię
https://youtu.be/n14AtqPWlME Rysunek Mamy
Pozdrawiam i życzę miłej zabawy
Wioletta Stępień
Opowiadanie logopedyczne (do pobrania)
Ćwiczenia na Dzień Matki (do pobrania)
Pozdrawiam i życzę miłej zabawy
Wioletta Stępień
Drodzy Rodzice i Przedszkolaki!
Witam Was bardzo serdecznie na kolejnym spotkaniu!
Przypominam, że przerwa od zajęć w przedszkolu nie może być przerwą od ćwiczeń, a raczej zabaw logopedycznych z dziećmi w domu. Proponuję więc ciekawe zabawy dla Państwa dzieci.
Na początek przesyłam opowiadanie logopedyczne z wykorzystaniem ćwiczeń usprawniających narządy mowy. Dodatkowo proponuję zabawę logopedyczną KROKODYL dla dzieci z niepłynnością mowy, które mówią niewyraźnie i za szybko, albo mówią z zaciśniętymi zębami, za mało otwierają usta.
Pozdrawiam i życzę miłej zabawy
Wioletta Stępień
Drodzy Rodzice i Przedszkolaki!
Witam Was bardzo serdecznie na kolejnym spotkaniu!
Dzisiaj przesyłam informacje dotyczące zależności rozwoju mowy od zabaw ruchowych. Musimy pamiętać, że w rozwoju mowy ważny jest luz, bliskość rodzica, radość z przebywania ze sobą, poczucie bezpieczeństwa. Ośrodki w mózgu odpowiedzialne za mowę i motorykę położone są blisko siebie. Gdy rozwijana jest u dziecka ogólna zdolność do planowania i realizowania sekwencji ruchowych, rozwija się również jego zdolność do wykonywania odpowiednich sekwencji ruchów narządów mowy. Dlatego biegajcie, skaczcie, turlajcie się, czołgajcie się z dzieckiem, wykonujcie z nim ruchy naprzemienne. Można razem robić pajacyki, podskakiwać na jednej nodze, dotykać prawym łokciem do lewego kolana i odwrotnie, chodzić po rozłożonym sznurku, po murkach itd.
Zabawa ruchowa – robimy porządki
Dziecko ilustruje przy pomocy ruchów ciała i gestów jedną z czynności:
– mycie okien,
– sprzątanie odkurzaczem,
– wycieranie kurzu,
– sprzątanie szczotką,
– wyrzucanie śmieci,
– trzepanie dywanów.
Zabawa relaksacyjna – odpoczynek
Dziecko kładzie się na dywanie i przy spokojnej, relaksacyjnej muzyce odpoczywa po wiosennych porządkach. Rodzic zwraca uwagę na prawidłowy tor oddechowy (dziecko nabiera powietrze nosem a wydycha powoli ustami).
Oto muzyczne propozycje zabaw ruchowych z dziećmi:
https://www.youtube.com/watch?v=rXz-hKkUvoM ZOO
Pozdrawiam i życzę miłej zabawy
Wioletta Stępień
Drodzy Rodzice i Przedszkolaki!
Witam Was bardzo serdecznie na kolejnym spotkaniu!
Kontynuujemy zabawę z Dziećmi wykorzystując drugą część wierszyków dźwiękonaśladowczych.
Tak jak poprzednio zacznijmy od rozgrzewki, czyli ćwiczenia aparatu artykulacyjnego:
- bocian – wysuwamy usta do przodu,
- żaba – rozciągamy usta na boki ,
- prosiaczek – oblizujemy usta dookoła, mlaskamy ,
- chomik – nadmuchujemy policzki ,
- piesek – wysuwamy język na brodę i do nosa ;
następnie zabawa oddechowa – kolorowe piórka:
Rodzic układa na dywanie kolorowe piórka ( papierowe lub naturalne ), które zgubiły kurki. Prosi, by dziecko podniosło jedno z nich i ułożyło na otwartej dłoni. Zadanie polega na zbliżeniu dłoni do ust, krótkiego wdechu nosem i zdmuchnięciu piórka z dłoni powietrzem wydychanym ustami. Ćwiczenie należy powtórzyć trzy razy. Następnie prowadzący prosi o złapanie piórka i wykonanie krótkiego wdechu nosem oraz powolnego wydechu ustami w taki sposób, by piórko jak najdłużej było odchylone od pionu. Ćwiczenie należy powtórzyć trzy razy.
Po pobraniu załącznika (Wierszyki dźwiękonaśladowcze), Rodzic czyta wierszyk, a Maluch powtarza tylko te fragmenty, które są wytłuszczone.
Na zakończenie zajęć proponuję zajrzeć do Internetu na Youtube https://youtu.be/fUX5kYzzi5Q , aby zapoznać się z piosenką: „ Dziadek fajną farmę miał”. Jest to utwór wykorzystywany na zajęciach logopedycznych przy którym ćwiczymy narządy mowy i przyjemnie spędzamy czas.
Pozdrawiam serdecznie
Wioletta Stępień
Drodzy Rodzice i Przedszkolaki!
Witam Was bardzo serdecznie na kolejnym spotkaniu!
Chciałabym, abyście Państwo wspólnie z Dziećmi pobawili się, wykorzystując wierszyki dźwiękonaśladowcze.
Zacznijmy od rozgrzewki, czyli ćwiczenia aparatu artykulacyjnego:
- bocian – wysuwamy usta do przodu,
- żaba – rozciągamy usta na boki ,
- prosiaczek – oblizujemy usta dookoła, mlaskamy ,
- chomik – nadmuchujemy policzki ,
- piesek – wysuwamy język na brodę i do nosa ;
następnie ćwiczenia dźwiękonaśladowcze:
(Rodzic prosi , żeby dziecko powiedziało jakie odgłosy wydają zwierzątka):
- kaczka- kwa, kwa, kwa,
- krowa- muu, muu, muu,
- pies- hau, hau,hau,
- baran- bee, bee, bee,
- kogut- kukuryku itp.
Rodzic czyta wierszyk, a Maluchpowtarza tylko te fragmenty, które są wytłuszczone (załącznik – Wierszyki dźwiękonaśladowcze).
Na zakończenie zajęć proponuję zajrzeć do Internetu na Youtube https://www.youtube.com/watch?v=QPqALIknKwY, aby zapoznać się z piosenką: „Gdacze kura: ko, ko, ko”. Może warto nauczyć się tekstu i wspólnie śpiewać?
Rodzicom – polecam prezentację, co może nas wszystkich nieco wzmocnić i sprawić wiele przyjemności. „Przytulanie nie tylko pomaga wyrazić to, co czujemy, ale przede wszystkim korzystnie wpływa na ciało i psychikę, zarówno dziecka, jak i dorosłego, co jest tak niezbędne w dobie obecnej epidemiologicznej niepewności i podwyższonego poziomu stresu”- jest to fragment tekstu z prezentacji pt.: „Terapeutyczna moc przytulania” http://powiatowa-poradniabp.pl/wp-content/uploads/2020/04/Terapeutyczna-moc-przytulania-1.2.pdf
Pozdrawiam serdecznie
Wioletta Stępień
Drodzy Rodzice i Przedszkolaki!
Witam Was bardzo serdecznie na kolejnym spotkaniu!
Dzisiaj obchodzimy Światowy Dzień Ziemi. Jest to najbardziej ekologiczne święto całego świata. Ma na celu dbanie o środowisko. Ludzie jednoczą się ze sobą i chcą ratować naszą planetę. Ten dzień szczególnie obchodzony jest w przedszkolach i szkołach.
Wyszukałam dla Was specjalny materiał logopedyczny związany z tym tematem. Gimnastyka buzi i języka – polecenia ćwiczeń opisane na kuli ziemskiej – Gimnastyka buzi i języka – Ziemia. Dodatkowo gra do utrwalania ćwiczonych głosek – Gra – Dzień Ziemi [sz]i drugi wariant Gra – Dzień Ziemi [do wypełnienia – wpisujemy głoskę jaką chcemy ćwiczyć].
Jak grać?
- Ustawiamy pionki na polu „start”.
- Kolejno rzucamy kostką, przesuwamy pionek i wymawiamy wyraz znajdujący się na polu.
- Celem gry jest wypowiedzenie wszystkich wyrazów znajdujących się na całej kuli ziemskiej (podczas ćwiczeń utrwalamy poprawną wymowę).
- Następnie układamy zdania zawierające wyrazy wpisane na kulę ziemską i wypowiadamy je.
Wygrywa ta osoba, która jako pierwsza dotrze do pola „meta” (i nie zawsze będzie to Dziecko! – oczywiście pamiętamy o nauce zasad zdrowej rywalizacji i radzenia sobie z własnymi emocjami.
Proszę zapoznać się z artykułem na w/w temat: Kto pierwszy, ten (niekoniecznie) lepszy. Jak nauczyć dziecko ...
Pozdrawiam serdecznie
Wioletta Stępień
Drodzy Rodzice i Przedszkolaki!
Witam Was bardzo serdecznie na czwartym spotkaniu! Przypomnieliście sobie o prawidłowej wymowie głosek szumiących (tzn. SZ, RZ/Ż, CZ, DŻ – karta ze wzorcowym ułożeniem języka, zębów i ust – zob. spotkanie nr 3).
W załączniku „Szumimy …” przygotowałam zadania w oparciu o głoskę [sz]. Mam nadzieję, że wspólne ćwiczenia przyniosą Państwu i Dzieciom wiele radości i satysfakcji z postępów w mowie. Dzieci poprawnie wymawiające głoskę [sz], proszę aby również ćwiczyły, przez co wzmocnią swój aparat artykulacyjny do poprawnej wymowy innych głosek.
Dodatkowo zamieściłam drugi załącznik („Każdy ma zabawki edukacyjne w domu") ze sporą dawką informacji o prostych zabawkach edukacyjnych, które mamy w domu, a nie zawsze je dostrzegamy. Nie możemy kupić wszystkich zabawek, a każdemu Rodzicowi zależy na tym, aby jego Dziecko doskonale rozwijało się i ciągle uczyło się czegoś nowego.
Pozdrawiam serdecznie
Wioletta Stępień
Szumimy...
Każdy ma zabawki edukacyjne w domu...
Drodzy Rodzice i Przedszkolaki!
Witam Was bardzo serdecznie na trzecim spotkaniu!
Myślę, że smaczne ćwiczenia logopedyczne wykorzystacie również w tym tygodniu, ponieważ będziecie pomagać Rodzicom w przygotowywaniu świątecznych pyszności. Abyście mieli zajęcie, a Wasi Rodzice mieli pewność, że się nie nudzicie przygotowałam wielkanocne karty pracy:
Wielkanocne domino - proszę pobrać, wyciąć poszczególne części i już gotowa zabawa!
Karta z przypomnieniem dzieciom o prawidłowej wymowie głosek SZ RZ/Ż CZ DŻ* w przystępny sposób pokazuje właściwe ułożenie języka, zębów i ust.
Wielkanocne bazie – będziecie ćwiczyć głoskę SZ z pomocą słomki.
Wielkanocne bazie - proszę pobrać.
Święta tuż, tuż… a więc moi mili… życzę Wam i Waszym Rodzinom zdrowych i pogodnych Świąt Wielkanocnych, smacznego święconego jajka, mokrego Śmigusa Dyngusa oraz nadziei na lepsze jutro.
Pozdrawiam serdecznie
Wioletta Stępień
Drodzy Rodzice i Przedszkolaki!
Witam Was bardzo serdecznie na drugim spotkaniu!
U większości dzieci z wadą wymowy występuje obniżona sprawność narządów artykulacyjnych (język, wargi, policzki, podniebienie miękkie). Przyczyną wad są nieprawidłowości w budowie anatomicznej (np. zbyt krótkie wędzidełko podjęzykowe) lub nieprawidłowe nawyki związane z oddychaniem lub połykaniem. Pierwsze zajęcia poświęciliśmy oddychaniu, teraz nadszedł czas na następną porcję ćwiczeń.
Ćwiczenia logopedyczne mogą być atrakcyjne dla dzieci, jeżeli wykorzystamy do tego smakołyki. Gwarantuję, że Wasze pociechy z przyjemnością będą je wykonywały, ponieważ zawierają element nagrody, który po kilku powtórzeniach można po prostu zjeść. Proponuję użyć do zabaw logopedycznych: krem czekoladowy, miód, dżem, czekoladę, bitą śmietanę, galaretkę, kisiel, chrupki kukurydziane, płatki śniadaniowe, ryż dmuchany, popcorn, makarony, paluszki, żelki i inne.
Zabawy logopedyczne są bardzo ważne i wartościowe, ale należy przestrzegać zasad bezpieczeństwa także w domu. Rodzicu!
- nie zostawiaj malucha samego z jedzeniem (np. żelki, chrupki, płatki), grozi to zakrztuszeniem,
- wykorzystuj bezpieczne pokarmy dla Twojego dziecka (tzn. alergik ma wiele ograniczeń żywieniowych np. na kakao czy miód),
- po zakończonych ćwiczeniach przypomnij dziecku o umyciu zębów.
Ćwiczenia usprawniające wargi:
- jedzenie bez pomocy rąk (np. makaronu spaghetti, paluszka, płatków śniadaniowych i in.), pracują tylko wargi,
- za pomocą warg przenoszenie z jednego talerzyka na drugi winogron, drobnych cukiereczków i in.,
- odrywanie wargami kawałków sałaty,
- silne zaciskanie warg wokół chrupki, paluszka,
- picie za pomocą słomki płynów o różnej konsystencji (słomkę trzymają wargi, a nie zęby! słomka znajduje się po środku warg),
- przenoszenie (np. chrupek ryżowych lub in.) za pomocą słomki z jednego talerzyka na drugi;
Ćwiczenia usprawniające język:
- rysowanie językiem wzorów (obrazki, literki) na talerzyku, gdzie jest rozsmarowany krem czekoladowy, jogurt, miód i in.,
- wylizywanie talerzyka językiem – talerzyk posmarowany wedle uznania – np. miodem, dżemem, bitą śmietaną, budyniem, kremem czekoladowym,
- malowanie kropek na wardze lub podniebieniu, wcześniej język zanurzamy w np., bitej śmietanie,
- lizanie lodów lub lizaków czubkiem języka (od dołu ku górze),
- kotek pije mleczko – picie językiem płynu z talerzyka, np. mleka, wody, soku,
- kotek czyści wąsy – wylizywanie warg posmarowanych np. miodem, kremem czekoladowym, bitą śmietaną,
Ćwiczenia usprawniające prawidłowe połykanie:
(wyrobienie nawyku połykania z językiem ułożonym na wałku dziąsłowym)
- unoszenie języka na wałek dziąsłowy za górnymi zębami przy otwartych a następnie zamkniętych ustach,
- lizanie czubkiem języka wałka dziąsłowego,
- trzymanie czubkiem języka np. cukierka lub kawałka czekolady przy wałku dziąsłowym, jednoczesne połykanie śliny,
Inspiracją do drugiego spotkania była książka E. Borsuk-Soroty i A. Kruszewskiej „Smaczne zabawy buzi i języka. Ćwiczenia aparatu artykulacyjnego dla dzieci” – Wydawnictwa Harmonia. Są to fachowo opracowane zadania logopedyczne, które z pewnością przyczynia się do prawidłowego rozwoju mowy dziecka, a jednocześnie stanowią wspaniałą okazję do ćwiczeń poprzez smaczną zabawę.
W czasie zdalnego nauczania wielu logopedów bezpłatnie dzieli się swoimi pomocami. Przesyłam Państwu do wydrukowania „Kwieciste minki – karty do ćwiczeń buzi i języka” ze strony www.logopestka.pl . (Jest to doskonała gimnastyka buzi i języka: usprawnianie warg; pionizowanie języka (unoszenie szerokiego języka, kląskanie z zatrzymaniem, unoszenie języka za górne zęby; ćwiczenia policzków (ćwiczenia ze słomką); ćwiczenia oddechowe (kontrolowanie fazy wydechowej - wdech nosem, wydech ustami - wargi zaokrąglone). Kartę możemy:
- wydrukować i ćwiczyć patrząc na obrazki,
- wydrukować, nakleić na brystol i wyciąć pojedyncze obrazki – ćwiczyć losując poszczególne obrazki,
- dwukrotnie wydrukować , nakleić na brystol i wyciąć pojedyncze obrazki i bawić się w MEMO.
Kliknij w załącznik
Pozdrawiam srdecznie i życzę smacznej zabawy!
Wioletta Stępień – logopeda
Drodzy Rodzice i Przedszkolaki!
Pamiętajcie o ćwiczeniach logopedycznych, które mogą Wam urozmaicić czas i sprawić wiele przyjemności.
Potraktujcie „gimnastykę buzi i języka” jako zabawę, zachęcajcie dzieci do pracy i chwalcie podejmowany wysiłek.
Wykorzystajcie propozycje ćwiczeń oddechowych jako przerywnik przy różnych okazjach, np. przy szykowaniu posiłków, sprzątaniu, układaniu puzzli itd.
Podaję przykłady ćwiczeń oddechowych:
- dmuchanie na kulki z waty, papieru, wiatraczki,
- wyścigi piłeczek pingpongowych – dmuchanie na piłeczki,
- naśladowanie śmiechu różnych osób:
- staruszki – che, che, che,
- kobiety – cha, cha, cha,
- mężczyzny – ho, ho, ho,
- dziewczynki – chi, chi, chi,
- naśladowanie odgłosu syreny, na jednym wydechu e-o, e-o, e-o,
- naśladowanie odgłosów zwierząt, np. osiołka i-o, i-o, i-o,
- chłodzenie gorącej zupy – dmuchanie ciągłym strumieniem,
- ogrzewanie zmarzniętych rąk – chuchanie na dłonie,
- dmuchanie na piórko, aby nie spadło,
- nadmuchiwanie balonika, który może być wykorzystany do zabaw ruchowych.
Wieczorem przed snem pamiętajmy o czytaniu dzieciom. Fundacja ABCXXI CAŁA POLSKACZYTA DZIECIOM (https://calapolskaczytadzieciom.pl) przypomina: „Czytaj dziecku 20 minut dziennie. Codziennie!” Na w/w stronie internetowej znajdziecie Państwo kopalnię pomysłów, jak przyjemnie spędzić czas z dzieckiem przy wartościowej lekturze.
Pamiętajmy, że warto czytać. Musimy jednak wybrać odpowiednią lekturę do upodobań naszych pociech. Czytanie wzbogaca zasób słownictwa, zwiększa wiedzę o świecie i umiejętność myślenia, a to gwarantuje większy sukces w życiu.
Urozmaiceniem może być czytanie bajek logopedycznych, które stanowią wspaniałą zabawę dla całej rodziny, bez względu na wiek i zainteresowania (proponowane bajki: „Osiołek” , „Indianie”, „Śniadanie Puchatka”, „Mała Mysia” i inne dostępne w Internecie).
W przyszłym tygodniu następna logopedyczna dawka informacji.
Wioletta Stępień – logopeda
Drodzy Rodzice i Przedszkolaki!
Witam Was bardzo serdecznie na kolejnym spotkaniu!
Kontynuujemy zabawę z Dziećmi wykorzystując drugą część wierszyków dźwiękonaśladowczych.
Tak jak poprzednio zacznijmy od rozgrzewki, czyli ćwiczenia aparatu artykulacyjnego:
- bocian – wysuwamy usta do przodu,
- żaba – rozciągamy usta na boki ,
- prosiaczek – oblizujemy usta dookoła, mlaskamy ,
- chomik – nadmuchujemy policzki ,
- piesek – wysuwamy język na brodę i do nosa ;
następniezabawa oddechowa – kolorowe piórka:
Rodzic układa na dywanie kolorowe piórka ( papierowe lub naturalne ), które zgubiły kurki. Prosi, by dziecko podniosło jedno z nich i ułożyło na otwartej dłoni. Zadanie polega na zbliżeniu dłoni do ust, krótkiego wdechu nosem i zdmuchnięciu piórka z dłoni powietrzem wydychanym ustami. Ćwiczenie należy powtórzyć trzy razy. Następnie prowadzący prosi o złapanie piórka i wykonanie krótkiego wdechu nosem oraz powolnego wydechu ustami w taki sposób, by piórko jak najdłużej było odchylone od pionu. Ćwiczenie należy powtórzyć trzy razy.
Po pobraniu załącznika (wierszyki dźwiękonaśladowcze), Rodzic czyta wierszyk, a Maluch powtarza tylko te fragmenty, które są wytłuszczone.
Na zakończenie zajęć proponuję zajrzeć do Internetu na Youtube https://youtu.be/fUX5kYzzi5Q , aby zapoznać się z piosenką: „ Dziadek fajną farmę miał”. Jest to utwór wykorzystywany na zajęciach logopedycznych przy którym ćwiczymy narządy mowy i przyjemnie spędzamy czas.
Pozdrawiam serdecznie
Wioletta Stępień